E-mail je v internetovém světě základním komunikačním prostředkem pro komunikaci mezi online podnikatelem a jeho zákazníkem. Proč jej tedy nevyužít i jako marketingový nástroj?!
Email marketing je jedním z nejefektivnějších nástrojů k oslovení zákazníka, ale aby fungoval, je potřeba jej dělat správně. Jakých zásad se držet a co nedělat najdete v následujícím článku.
Koupit databázi několika desítek nebo stovek tisíc ověřených emailů vypadá sice lákavě, ale věřte, že oslovování zákazníků, kteří zřejmě nemají o Vaše zboží nebo službu zájem není správný směr, kterým se chcete vydat. Nejenže vyhodíte peníze za databázi, ale zaděláváte si i na právní problémy v podobě neposkytnutí souhlasu se zasíláním obchodních sdělení.
Neposílejte jen vyloženě obchodní nabídky. Svým zákazníkům posílejte hlavně to, co je zajímá. Pokud od Vás zákazník koupí například krmení pro psa, není úplně vhodné mu posílat návod jak vybrat správnou sušičku. Je sice možné, že některý z Vašich zákazníků má psa a zároveň uvažuje o koupi sušičky, ale většina zákazníků se z databáze spíše odhlásí.
Email marketing sice funguje výborně, ale trochu jinak, než například proklikové kampaně nebo remarketing. U těch potřebujete, aby se zákazníkům zobrazovaly co nejčastěji. U emailu je to spíše naopak, pokud budete posílat maily kažý den, většina zákazníků začne zanedlouho považovat Vaše zprávy spíše za spam a odhlásí se. Tím zákazníka nenávratně ztratíte. Posílejte tedy zprávy v rozumné frekvenci, což je maximálně jeden email týdně.
Každou činnost, kterou děláte opakovaně se snažte co nejvíce zautomatizovat. To samozřejmě platí i o rozesílání emailů. Dobře funguje například zautomatizování stylem: Zákazník koupí krmaní pro psa a za 3 dny mu automaticky přijde mailem ebook - 10 zásad, jak správně krmit psa. Když budete mít desítky objednávek denně, těžko budete tuto činnost dělat ručně. Proto by Vám mělo řešení Vašich stránek technicky umožnit tuto činnost automatizovat.
Zvyk je železná košile a Vaši zákazníci si brzy zvyknou, že emaily od Vás chodí vždy v úterý. A v případě, že dodržíte druhou zásadu, budou se na email od Vás dokonce těšit. Nastavte si tedy odesílání emailů vždy na pravidelný čas. Například úterý v 15:00